|
De Visie van Basisschool St. Cornelius:
- Levensbeschouwelijke
component:
Wij
geloven dat voor ieder mens elke dag een nieuw begin mogelijk is.
Wij weten uit eigen ervaring dat ieder mens zijn beperkingen heeft. Zo willen
wij ook naar onze kinderen kijken.
Wij willen dat de kinderen met hun mogelijkheden en hun beperkingen iedere dag
opnieuw kunnen groeien in gemeenschap met anderen.
- Sociaal-maatschappelijke component:
Wij vinden dat onze school een verlengde van 'thuis' en van de
gemeenschap is.
Onze school zoekt vaak nog de meeste contacten met de gemeenschap. We streven
ernaar om dit ook in de andere richting te laten verlopen. Dit in het belang van
de gemeenschap, maar ook voor onze leerlingen.
Wij streven ernaar om van onze leerlingen mondige,
zelfstandige mensen te maken, die weerbaar zijn en zichzelf plaats kunnen geven
in de maatschappij.
- Onderwijskundig-didactische component:
Als school zoeken wij naar methodes die bevorderend zijn voor
het zelfstandig worden van de leerlingen. Doordat in onze school alle groepen
combinatie groepen zijn, zijn onze leerlingen sowieso al meer zelfstandig aan
het werk, en het zelfstandig zoeken naar oplossingen.
De klassenconsultatie op onze school staat nog in een beginstadium.
- Organisatorische component:
Als school worden wij veel gestuurd door het bestuur.
Zelf kijken we er als volgt tegen aan:
'Elkaar waarderen, elkaar stimuleren, en zo alles goed organiseren'.
|